Η πρώτη χαρά - Μέρος 3ο

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015
Η πρώτη χαρά - Μέρος 3ο

(Το post αυτό είναι το τρίτο μέρος της ιστορίας που ζήσαμε.
Δείτε το πρώτο μέρος εδώ και το δεύτερο εδώ.)

Γενάρης 2015.
Κυριακή, βράδυ εκλογών στην Ελλάδα. Ο κόσμος βράζει. Βγαίνουν τα αποτελέσματα για μια από τις πιο κρίσιμες ψηφοφορίες των τελευταίων ετών. Αλλά στα γραφεία της SciFY τα πράγματα ακολουθούν άλλους ρυθμούς. Ψηφίσαμε το πρωί, αλλά το βράδυ κάνουμε ηχογράφηση για την ηχητική τρίλιζα, το πρώτο μας παιχνίδι για τυφλά παιδιά. Την Τρίτη τα παιδιά θα την τεστάρουν. Θα είμαστε έτοιμοι. Ανυπομονούμε!

Τα “κύματα” της έρευνας έχουν δείξει την ανάγκη.
Την τελευταία φορά που μιλήσαμε μαζί τους, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την προοπτική αλλά μας είπαν κι άλλα πράγματα, πολύτιμα, που μας προβλημάτισαν Για να φτάσουν να μάθουν τρίλιζα, πρέπει να πάνε βήμα - βήμα, με πολλή υποστήριξη και καθοδήγηση. Πρέπει να εξοικειωθούν με το χώρο, με τους κανόνες…
Και κάτι ακόμα: Κάποια παιδιά που -εκτός από τυφλότητα - έχουν και ελαφρά νοητικά προβλήματα, δεν θα μπορέσουν να παίξουν καθόλου, η τρίλιζα είναι δύσκολη για αυτά. Θα ήταν ωραίο να υπήρχαν ακόμα πιο απλά παιχνίδια για τις ανάγκες τους.
Αλλά έχουμε οριακή χρηματοδότηση, ίσα που φθάνει για το ένα παιχνίδι τρίλιζας. Και ο χρόνος είναι πια ελάχιστος.
Τι θα κάνουμε, θα αφήσουμε κάποια παιδιά χωρίς παιχνίδι ή θα ποντάρουμε μόνο στην υποστήριξη των γύρω τους για να παρακαμφθούν τα εμπόδια;

Μπα.
Όχι αυτή η ομάδα. Όχι τώρα που φτάσαμε ως εδώ.

Η ομάδα λειτούργησε υποδειγματικά. Το πάθος μας παρέσυρε.
Αναπτύξαμε 5 παιχνίδια, προοδευτικής δυσκολίας. Το πέμπτο και πιο δύσκολο είναι η τρίλιζα. Για κάθε παιχνίδι έπρεπε να σχεδιάσουμε το παιχνίδι, να γράψουμε τον κώδικα, να το τεστάρουμε, να γράψουμε οδηγίες, να τις ηχογραφήσουμε, να ξανατεστάρουμε το σύνολο….

Σχεδιάσαμε ομαδικά την κλιμάκωση των παιχνιδιών. Ο Νίκος έκανε τα αδύνατα δυνατά και πρόλαβε να δημιουργήσει άλλα τέσσερα παιχνίδια. Ο Κώστας από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο μας έστειλε πέντε διαφορετικά σετ ήχων για τα παιδιά, για να μπορούν να επιλέξουν ποιο σετ ήχων τα βοηθά...

...τέχνας κατεργάζεται ...επί το έργον Το αυτοσχέδιο στούντιο SciFY
Το βράδυ των εκλογών ο Άρης και ο Νίκος δημιουργούν ένα αυτοσχέδιο studio ηχογράφησης. Ο Θοδωρής και η Ηλέκτρα ηχογραφούν τις οδηγίες. Δύο φωνές, για να διαλέξουν τα παιδιά “αγοράκι ή κοριτσάκι”. Θα είναι οι βοηθοί των παιδιών, θα τους δίνουν θάρρος στο νέο τους ταξίδι.

Σςςς... έχουμε ηχογράφηση      Το διασκεδάζουμε όμως      Οι φωνές της Τρίλιζας

Είμαστε έτοιμοι.

Τρίτη πρωί και τα tests ξεκινούν.

Τα παιδιά με μεγάλη προσήλωση προσπαθούν να καταλάβουν το νέο αυτό παιχνίδι. Κάποια δεν ξέρουν καν τι είναι η τρίλιζα, κάποια δεν έχουν αγγίξει ξανά υπολογιστή. Πολλά δυσκολεύονται, αλλά επιμένουν.
Η χαρά δεν περιγράφεται. Όχι μόνο όταν κερδίζουν.
“Βρε το μπαγάσα, με νίκησε. Κάτσε να δεις τώρα!”
“Αχα! Σε έσκισα! Ευκολάκι!”
“Πάμε στην άλλη πίστα, γρήγορα, θα χτυπήσει το κουδούνι!”
“Αχ κύριε, θα μας το δώσετε να παίζουμε και εδώ;”

Η χαρά στα μάτια τους είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή. Για όλους μας.

Τώρα λέει πρέπει να κάνω ερωτηματολόγια. Τέλος πάντων.
Από βαθμολογία τα παιχνίδια πήγαν εξαιρετικά, ανέλπιστα καλά. Υπάρχουν βέβαια και παιδιά πολύ αυστηροί κριτές. Δεν έβαλαν όλοι 9-10. (Αλλά μάθαμε και ότι οι “αυστηροί κριτές” την άλλη μέρα ζήτησαν να το παίξουν ξανά και ξανά).

Η πρώτη χαρά που πήραμε από αυτή την προσπάθεια μας γέμισε.

Αλλά πάλι πρέπει να μοιραστώ κάτι που μας σημάδεψε, μια στιγμή ευγένειας και παραχώρησης που μας διδάσκει, μας κάνει να θέλουμε να συνεχίσουμε.
“Κύριε, να παραχωρήσω τη θέση μου στην Άννα, γιατί το περίμενε πως και πως και δεν θα προλάβει πριν το κουδούνι;”
“Εσύ δεν θέλεις να παίξεις;”
“Πώς δεν θέλω, αλλά η Άννα το περίμενε πως και πως και θα στενοχωρηθεί”
“Καλή μου, είσαι υπέροχη! Σου υπόσχομαι ότι όχι μόνο θα δώσουμε το παιχνίδι σε όλους σας, αλλά ότι θα φτιάξουμε κι άλλα δύο”
“Γιούπι!”

Παιδιά, σας ευχαριστούμε για όλα.

 

(Ευχαριστούμε πάρα πολλούς για τη συμβολή και συμμετοχή τους, αλλά ειδικότερα θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Φίλιππο Κατσούλη, Διευθυντή του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, την κα Ρένα Τσακαρδάνου και την κα Μαρία Πανηγυράκη για την πολύτιμη βοήθειά τους σε όλη τη διάρκεια της προσπάθειας. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε για να αναπτύξουμε και άλλες συναρπαστικές λύσεις.)

_________________________Project LEAP


Βασίλης Γιαννακόπουλος
SciFY - Vision Dissemination Team

 

Το έργο χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. 

We are all citizens

EEA grants

Bodossaki

leap stories gr

Τελευταία νέα

Online SciFY Academy: Υποστηρικτικές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

Online SciFY Academy: Υποστηρικτικές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

Online SciFY AcademyΥποστηρικτικές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Την Παρασκευή  25 Σεπτεμβρίου, στις 18.00 Είσοδος ελεύθερη - Δηλώσεις συμμετοχήςΒεβαίωση Παρακολούθησης (ηλεκτρονικά) Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας...

Διαβάστε περισσότερα

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία των νομικών

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία των νομικών

Η Νομική Βιβλιοθήκη συνεργάζεται με τη SciFY και πρωτοπορείστην αυτόματη ανάλυση νομικών κειμένων. Πώς μπορείς να αναλύσεις χιλιάδες νομικά κείμενα σε...

Διαβάστε περισσότερα

Τεχνητή Νοημοσύνη: Ηθική & Θεσμικό Πλαίσιο

Τεχνητή Νοημοσύνη: Ηθική & Θεσμικό Πλαίσιο

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας SciFY Academy, η SciFY και τοΙνστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”, για τον μήνα Ιούλιο...

Διαβάστε περισσότερα

H SciFY στην συνδιαμόρφωση του Ευρωπαϊκού πλαισίου Τεχνητής Νοημοσύνης

H SciFY στην συνδιαμόρφωση του Ευρωπαϊκού πλαισίου Τεχνητής Νοημοσύνης

Την Τετάρτη 29 Απριλίου 2020, o Δρ. Γιώργος Γιαννακόπουλος, Συνιδρυτής και CEO της SciFY συμμετείχε στην πρώτη συνάντηση του “DIGITAL...

Διαβάστε περισσότερα

Θαλής | Eφαρμογή εκπαίδευσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Θαλής | Eφαρμογή εκπαίδευσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Από σήμερα, ο Θαλής, το εκπαιδευτικό μας ρομποτάκι είναι ελεύθερα και δημόσια διαθέσιμος!Με τη βοηθεια του Θαλή έχουμε εκπαιδεύσει εκατοντάδες...

Διαβάστε περισσότερα

Βραβευση σε παγκόσμιο επίπεδο για τη SciFY για τις βοηθητικές…

Βραβευση σε παγκόσμιο επίπεδο για τη SciFY για τις βοηθητικές τεχνολογίες της

Η χαρά και η συγκίνηση είναι μεγάλη!Με ποιον να πρωτομοιραστείς τη χαρά μίας βράβευσης σε παγκόσμιο επίπεδο;Τα Games for the...

Διαβάστε περισσότερα

Έργο SHAPES: 1ο Εργαστήριο

Έργο SHAPES: 1ο Εργαστήριο

Με σκοπό τη συνεργασία με διάφορους ενδιαφερόμενους για τη δοκιμή και την επικύρωση της έρευνάς του, το SHAPES συνέλαβε ένα...

Διαβάστε περισσότερα

Συμπερίληψη στην EEK με τη βοήθεια της τεχνολογίας - Έτοιμες…

Συμπερίληψη στην EEK με τη βοήθεια της τεχνολογίας - Έτοιμες λίστες ελέγχου για παρόχους ΕΕΚ

Εδώ και πολλά χρόνια, οι οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ) σε όλη την Ευρώπη...

Διαβάστε περισσότερα

33η SciFY Academy: Οι ηθικές αρχές της Τεχνητής Νοημοσύνης

33η SciFY Academy: Οι ηθικές αρχές της Τεχνητής Νοημοσύνης

33rd SciFY AcademyΟι ηθικές αρχές της Τεχνητής Νοημοσύνης Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, στις 19.00 @INNOVATHENS Είσοδος ελεύθερη - Δηλώσεις συμμετοχήςΒεβαίωση Παρακολούθησης (ηλεκτρονικά) Η SciFY,...

Διαβάστε περισσότερα

Newsletter

Αν θέλετε να ενημερώνεστε σχετικά με τη SciFY, εγγραφείτε στο newsletter μας! 

Twitter

Facebook

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies from this website.